Науково-методична проблема: "Створення сприятливого освітнього середовища закладу шляхом реалізації компетентнісного та діяльнісного підходів"


Житомирський обласний спортивний ліцей Житомирської обласної ради – загальноосвітній навчальний заклад ІІ-ІІІ ступенів з профільним навчанням для здібної та обдарованої молоді, переважно з сільської місцевості, що забезпечує здобуття освіти понад державний освітній мінімум.

Заснований у травні 1991 року рішенням Житомирського облвиконкому №135 від 20.05.1991 року як Житомирський обласний педагогічний ліцей.

З 2014 року навчальний заклад будує свою діяльність на основі СТАТУТУ, затвердженого наказом управління освіти і науки Житомирської облдержадміністрації від 02.12.2014 року №329 за погодженням Житомирської обласної ради (рішення № 1364 від 20.11.2014 року «Про зміну назви та погодження Статуту комунального закладу «Житомирський обласний ліцей-інтернат для обдарованих дітей» Житомирської обласної ради»).

Кількість класів - 16. Кількість учнів – 376 (дані на 01.01.2021)

Навчально-виховний процес забезпечують 67 висококваліфікованих педагогічних працівників. З них:

  • заслужених працівників освіти України – 1;
  • заслужених вчителів освіти України – 2;
  • відмінників освіти – 4;
  • кандидатів та докторів наук – 9;
  • педпрацівників вищої кваліфікаційної категорії – 37;
  • вчителів (вихователів) - методистів – 16;
  • старших вчителів – 9;
  • спеціалістів І категорії – 13;
  • спеціалістів ІІ категорії – 7;
  • спеціалістів – 9.

Ліцей-інтернат здійснює високоякісну загальноосвітню підготовку старшокласників за філологічним, суспільно-гуманітарним, природничо-математичним напрямами.

Винятковою особливістю Житомирський обласного спортивного ліцею Житомирської обласної ради є якість його освітніх послуг. За двадцять п’ять років існування ліцею-інтернату з його стін випущений 3461 учень; 432 випускника нагороджені золотою або срібною медаллю; 449 – похвальною грамотою за особливі досягнення у навчанні.

Об'єктивним показником якості навчально-виховного процесу є зовнішнє незалежне оцінювання, за результатами якого ліцей-інтернат є серед лідерів загальноосвітніх закладів області.

Відповідно до даних Українського центру оцінювання якості освіти в Житомирській області, якісний показник здачі ЗНО-2017 (кількість ліцеїстів, що здали тестування на 160-200 балів) по ліцею-інтернату майже в 2 рази вища, ніж у загальноосвітніх закладах області.

Щороку 99% випускників ліцею вступають до вищих навчальних закладів України (в основному на бюджетну форму навчання) та зарубіжжя – Прибалтики, Польщі, Великобританії тощо.

З перших років заснування ліцею його вихованці щорічно підтверджують головне завдання закладу – виховання творчої, обдарованої особистості, отримуючи перемоги у різноманітних інтелектуальних змаганнях, турнірах, конкурсах, акціях тощо. З 1995 року 677 ліцеїстів стали переможцями III (обласного) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів, з них 72 – були учасниками IV (Всеукраїнського) етапу, а 32 – стали його призерами. Зокрема, у 2017-2018 навчальному році 32 ліцеїсти вибороли 33 дипломи І-ІІІ ступенів на цих інтелектуальних змаганнях.

Ліцей-інтернат має високий рейтинг серед навчальних закладів області та є провідним науково-методичним центром Поліського регіону:

  • на базі ліцею-інтернату діє Центр професійного саморозвитку вчителя «Школа педагогічної майстерності – 2017» – науково-методичний підрозділ Інституту педагогічної освіти та освіти дорослих Національної академії педагогічних наук України. Головою ради Центру (на громадських засадах) обрана директор ліцею-інтернату Корінна Людмила Віталіївна;
  • ліцей-інтернат є обласним осередком Всеукраїнської Асоціації Шкіл Майбутнього (Державна установа «Інститут модернізації змісту освіти»);
  • систематично проводяться засідання навчально-науково-виробничого комплексу «Полісся» Житомирського державного університету імені Івана Франка, членом якого є ліцей-інтернат;
  • ліцей-інтернат – член Міжнародного освітянського «Партнер-клубу»;
  • ліцей-інтернат є асоційованою школою ЮНЕСКО.

Ліцей-інтернат – експериментальний навчальний заклад всеукраїнського рівня. На його базі здійснюється дослідно-експериментальна робота за темами:

  • Організаційно-педагогічні умови розвитку творчого потенціалу учасників навчально-виховного процесу (наказ МОН України від 30.12.2013р. №1858);
  • Науково-методичні засади впровадження фінансової грамотності у навчально-виховний процес навчальних закладів (наказ МОН України №776);
  • Теоретико-методологічні засади моделювання розвитку авторських шкіл. Ліцей – авторський навчальний заклад «Школа становлення відповідального громадянина» (наказ МОН України від 09.02.2016р. №31);
  • Формування цінностей суспільства сталого розвитку засобами навчального процесу.

У навчальному закладі щороку проводяться ІV етапи всеукраїнських предметних олімпіад, всеукраїнські та міжнародні науково-практичні конференції, семінари, круглі столи, обласні тури конкурсів «Вчитель року», засідання осінньої школи Житомирського територіального відділення Малої академії наук України, засідання Академії міжнародного співробітництва з креативної педагогіки «Полісся» тощо.

Ліцей-інтернат визнаний державою. Удостоєний:

  • Почесного звання «Лідер сучасної освіти» (Міністерство освіти і науки України, Національна академія педагогічних наук України) за багаторічну науково-педагогічну діяльність по інноваційному розвитку освіти України (2009, 2010, 2011, 2016рр.);
  • Почесної відзнаки «Флагман сучасної освіти України» (Комітет Верховної Ради України з питань освіти і науки, Міністерство освіти і науки України, Національна Академія педагогічних наук України) за вагомий внесок у розвиток освіти і науки України;
  • дипломів Міністерства освіти і науки України за високі творчі досягнення в інноваційному оновленні національної системи освіти (2009- 2016рр.);
  • дипломів Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України за високі творчі досягнення в удосконаленні змісту навчально-виховного процесу (2008-2016рр.).

Ліцей-інтернат нагороджений 11 золотими та 4 срібними медалями національних та міжнародних освітянських виставок і форумів: «Сучасна освіта в Україні», «Інноватика в сучасній освіті», «Сучасні заклади освіти». Серед їх організаторів – Міністерство освіти і науки України, Національна академія педагогічних наук України.

Житомирський обласний ліцей-інтернат для обдарованих дітей – сучасний навчальний заклад з 26-річною історією.

Головними завданнями педагогічної діяльності ліцею-інтернату є:

  • виявлення та цілеспрямований відбір учнів (переважно з сільської місцевості), які проявили здібності до вивчення різних навчальних предметів;
  • упровадження в освітній процес навчальної, виховної, науково- методичної, науково-експериментальної, дослідницької, культурологічної діяльності;
  • створення духовного, високоорганізованого, технологічного, естетичного та інформаційного простору навчальної взаємодії, що підвищує творчий потенціал усіх учасників навчально-виховного процесу;
  • надання учням можливостей для реалізації індивідуальних, творчих потреб, забезпечення умов для оволодіння практичними уміннями й навичками наукової, дослідно-експериментальної, конструкторської, винахідницької, раціоналізаторської діяльності, певного рівня професійної підготовки.